Bilistskolen

V/ Carsten Feldborg, Sommerfuglen 78 7500 Holstebro

Rabat & pakkepriser

Det kan være meget svært at finde rundt i virvaret af pakker og rabatter på køreundervisning. Så her er lidt hjælp til dig samt nogle gode råd ved valg af køreskole.flettereglstavle

1. Pas på med rabat og pakkepriser. Du skal især lægge mærke til, hvad vilkårene er for den pågældende pakke samt på hvilken måde rabatten er lavet. Hvad er med og hvad er ikke med.

2. Hvordan skal betalingen foregå. "Kræves hele pakkens pris før eller lige når du starter" så skal du være særlig påpasselig.

3. Kan du få nogle af pengene tilbage for den forudbetalte undervisning, hvis du ikke ønsker at færdiggøre din undervisning hos den pågældende køreskole.

4. Forsvinder rabatten på din købte pakke, hvis du skifter køreskole.

5. Hvad er priserne for den undervisning, der ligger ud over det i pakken. "Der er krav om at eleven skal have et minimun antal timer i teori og kørsel. Det er derfor meget normalt at der er flere timer end lovkravet. Disse timer bataler eleven normalt fuldpris for ved køreskolerne".

6. Hvordan vil undervisningen foregå "klasse undervisning, pc undervisning, hvordan er lektionsplanen sammensat, hvordan køres manøvrebanen, mørkekørsel, motorvej, køreteknisk anlæg.

7. Pris og kvalitet hænger ofte sammen, og et billigt kørekort kan nogle gange være for billigt.

8. Hvad beregnes rabatten, der reklameres for, ud fra.

9. Gratis ydelser som eksempelvis køretimer eller lignende "ingenting er som bekendt gratis, så betalingen for disse ydelser ligger et andet sted, men hvor?

10. Ved køb af lovpakker med rabat på vil evt. rabat forsvinde ved skift af køreskole, derfor kan et tilbud på en lovpakke let bliver større end at købe normalt.

11. Adriministrations gebyr, Dokument håndtering mv. Bruges som en måde at få en ekstra betaling ind på. Bestillen af eks. teori og køreprøve. Til et gebyr på eks. 200 kr. for at bestille en teori eller køreprøvet til en elev som tager max 2 minutter. Er meget dyrt og se dig der for om efter en anden køreskole.

12. Rabat ved skaffelse af en elev “søskende rabat” til en køreskole, bør også få arlamklokken til at ringe ved dig, om der er noget galdt, siden køreskolen ikke selv kan tiltrække nye elever.

13. Få ledige pladser eller alt optaget. Skal du ses som en måde at få dig til at tilmelde dig, til et hold hurtigst muligt. En måde at vise på at køreskolen har meget travlt og mange elever, hvilket ikke så tit er tilfældet.

Gode råd før du vælger køreskole:rabat

1. Opkræves der depositium på eks. 1000 kr. ved tilmelding ved et hold, vil dette være tabt hvis du af en eller anden grund bliver forhindret i at deltage på holdet. Vælge derfor istedt en anden køreskole som ikke tager despositium ved tilmelding til et hold.

2. Vær forsigtig med betaling forud for hele pakker. "Pengene, du har betalt vil med stor sandsyndelig være tabt, hvis køreskolen går konkurs."Der er normalt en grund til, at køreskolen ønsker pengene forud!"

3. Pas på ikke kun at fokusere på "pakketilbud / rabatten" alene. Der vil være udgifter i forbindelse med erhvervelse af kørekortet, der ligger ud over dette.

4. Se grundigt efter, hvad priserne er på det, som du også skal have der ligger ud over det i pakken. Som eksempelvis ekstra køretimer, førstehjælpsbevis, administrationsgebyr, leje af bil til køreprøven, mærkelige særregler ved rabatten og pakkeprisen.

5. Hvilken bil kommer du til at køre i, og hvad er standen på den.

6. Tro ikke på alt, hvad venner siger. "Det er ikke ret mange, der består en køreprøve med kun det obligatoriske antal timer."

7. Når du skal vælge køreskole er det vigtig ikke kun at se på prisen. Men se også på selve køreskolen; lever den op til de krav, som du stiller og føler du dig tryg ved køreskolen, og stoler du på at, de leverer det, de lover dig.

Kommende kurser

Hold 4 Torsdag den 18/4-2024